سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : سه شنبه 92/3/28 | 8:15 عصر | نویسنده : مهدی

یکی از بارزترین تفاوت های ویندوزهای 64 بیتی نسبت به نوع 32 بیتی آن این است که در ویندوزهای 64 بیتی می توانید حجم بیشتری از اطلاعات را پردازش کنید تا بتوانید کارهای سنگینی را انجام دهید.

میزان رم مورد نیاز:

 اگر از یک سیستم 32 بیتی دارید می توانید از رم 4 گیگا بایت استفاده کنید که البته این مقدار هیچ وقت در ویندوز XP استفاده نمی شود.
 اما دانستن این نکته نیز جالب است که در سیستم 64 بیتی هیچ محدودیتی برای استفاده از رم وجود ندارد.
 ویندوز من 64 بیتی است یا 32 بیتی؟
ویندوز های قدیمی تر از XP حتما 32 بیتی هستند اما اگر از ویندوز XP ویندوز سرور استفاده می کنید می توانید  از منوی START گزینه RUN  را انتخاب کنید و در کادر مربوط عبارت DXDIAG.را تایپ کنید در پنجره باز شده و  در مقابل عبارت operating system میزان 64 یا 32 بیتی بودن سیستم شما نوشته شده است.
 در مورد ویندوز7 می توانید با کلیک راست روی my computer و انتخاب گزینه properties در قسمت system type ، 32 یا 64 بیتی بودن ویندوز خود را مشخص کنید.
آیا درایو مناسب برای ویندوز 64 بیتی را دارم؟
بهترین کار برای اینکه متوجه شوید درایو مورد نظر را دارید یا نه استفاده از سایت سازنده قطعه سخت افزاری استT همچنین شرکت مایکروسافت برنامه بسیار کوچک برای ویندوز 7 با عنوان windows7 upgrade advisor را معرفی کرده است که می توانید با دانلود آن را سایت مایکروسافت متوجه شوید که آیا کامپیوتر شما برای نصب ویندوز 64 بیتی شرایط لازم را دارد یا نه!
سرعت اجرای برنامه ها در ویندوز 64 بیتی یا 32 بیتی؟
به طور کلی سرعت اجرای برنامه های 32 بیتی در ویندوز 64 بیتی کمتر است چرا که از یک برنامه واسط به نام wow64 استفاده می کنید اما با داشتن  یک رم بالا سرعت شما هم بیشتر می شود.
 آیا برنامه های 32 بیتی در ویندوز 64 بیتی اجرا میشود؟
پاسخ این سوال مثبت است چرا که نرم افزار wow64 این کار را برای شما انجام می دهد wow64  یک نرم افزار شبیه ساز است که برنامه های 2 بیتی را اگر دارای فاکتورهای مورد نیاز wow64 باشند در ویندوز 64 بیت هم اجرا می کند.



تاریخ : پنج شنبه 92/3/23 | 11:59 صبح | نویسنده : مهدی

آیا می‌دانید چه چیزی از قدرت و عمر شارژ دهی باتری لپ‌تاپ می‌کاهد؟ واضح است، شارژ و مصرف کردن متوالی باتری لپ‌تاپ! البته شما می‌توانید تاحدی از این امر جلوگیری کرده یا حداقل زمان آن را به تاخیر بیندازید با این حال این امر هرگز نباید موردی نگران‌کننده برای شما باشد، چرا که باتری یک قطعه مصرفی است و طول عمر محدودی دارد.

نگهداری از باتری لپ‌تاپ

راز عمر طولانی باتری تنها شارژ و دشارژ هر چه کمتر باتری لپ‌تاپ است. یکی از راه‌ها برای رسیدن به این هدف جدا ساختن باتری از لپ‌تاپ در مواقع استفاده‌نکردن از آن است. برای این کار شما پیش از آن که آداپتور لپ‌تاپ را به برق بزنید (در حالت خاموش)، باتری را جدا ساخته و هر گاه بخواهید در خارج از منزل و محل کار یا در حال حرکت از آن استفاده کنید، تنها چند ساعت پیش از آن (در حالت خاموش) مجددا باتری را به آن متصل کرده و شارژش می‌کنید. در واقع این روش همیشه عملی نیست.


بدترین موردی که خیلی به باتری صدمه می‌زند موقعی است که در حالتی که شارژ کافی ندارد آن را روشن کنید که در آن حال سیستم بوت شده و خودبه‌خود بر اثر کافی نبودن شارژ باتری خاموش شود. چاره این است که پیش از مصرف لپ‌تاپ بدون اتصال به برق شهری، حتما باتری را شارژ کرده باشید. یک راه منطقی دیگر برای حفظ سلامت باتری لپ‌تاپ این است که هرگاه بخواهید برای بیشتر از یک هفته بر پایه برق منزل از آن استفاده کنید، لپ‌تاپ را خاموش کرده و باتری را از آن جدا کنید. البته در این موقعیت باتری نباید خالی از شارژ باشد. در این حالت بهتر است مقدار شارژ باقیمانده لپ‌تاپ بین 40 تا 60 درصد حداکثر شارژ باتری و محل نگه‌داری‌اش حتما خنک باشد.

بایدها و نبایدهای شارژ باتری لپ‌تاپ

نگهداری باتری با شارژ 100درصد یا کمتر از 40درصد و همچنین نگهداریش در محیط گرم به مدت طولانی بیشتر از همه چیز به آن صدمه می‌زند. اگر باتری با شارژ کامل 100درصد نگهداری شود، خیلی زودتر دشارژ می‌شود. در واقع منظور از همه این کارها جلوگیری از شارژ و دشارژ زیاد باتری لپ‌تاپ تا حد ممکن است. اگر باتری شارژ شده برای مدتی طولانی به حال خود رها شود، حتما در اثر گذشت زمان مقداری از ظرفیت شارژ خود را از دست می‌دهد. پس گرچه این کار مقداری زمان می‌برد، شما حتما باید پیش از خارج کردن لپ‌تاپ از منزل شارژش کنید. همیشه در نظر داشته باشید که باتری لپ‌تاپ برای آن حکم UPS برای تامین برق رایانه‌های دسکتاپ (PC) در حالت قطع برق و حالت‌های اضطراری را دارد و نباید دائم از باتری استفاده کنید. البته برای لپ‌تاپ‌های امروزی که با راه‌حل‌های تازه، مهندسی شده‌اند، به یک سیستم ایمنی مجهزند که هنگام شارژ شدن کامل لپ‌تاپ باتری ارتباط باتری با شارژر را قطع کرده و همچنین موقعی که لپ‌تاپ به برق است، حالت شارژ را غیرفعال می‌کند. اما در مورد برخی انواع لپ‌تاپ‌ها که جنس باتری خوب و سیستم ایمنی خوبی ندارند، گاهی این سیستم‌های مدیریت قدرت و ایمنی باتری در حفظ سلامت و طول عمر آنها چندان مؤثر نیستند. در این‌گونه لپ‌تاپ‌ها به علت نامرغوب بودن جنس باتری و سیستم ایمنی خودکار شارژ باتری نامناسب، با این‌که صاحبانشان در طول روز تنها مدت کوتاهی بر پایه باتری از آنها استفاده می‌کنند، پس از سه سال استفاده تنها 75درصد از ظرفیت نگهداری شارژ باتری لپ‌تاپ باقی می‌ماند.


راهنمای انواع باتری‌های لپ‌تاپ

طبیعی است که باتری لپ‌تاپ‌ها باید عمری نسبتا طولانی داشته باشند. باتری یک لپ‌تاپ خیلی خوب و سطح بالای امروزی باید زمان دوام شارژدهی بین 8 تا 12 ساعت را ارائه دهد. یک کاربر عادی که به طور متوسط روزانه حداکثر 6 ساعت از باتری لپ‌تاپ استفاده گرده و حدود صد دفعه در سال آن را خالی و شارژ می‌کند. یک چنین باتری کلا در تمام عمر خود بین 500 تا یکهزار دفعه می‌تواند شارژ شود. پس با این حساب طول عمر یک باتری لپ‌تاپ مدرن امروزی باید بین پنج تا ده سال باشد. اما در مورد باتری‌های لیتیومی (Lthium) لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت معمولی که زمان دوام شارژ دهی باتری بین دو تا سه ساعت دارند، اگر جنس باتری خوب و سیستم شارژ و ایمنی باتری لپ‌تاپ کامل باشد، پس از دو سال استفاده مداوم (باتری 1‌/‌4 ولت در حالت شارژ90 درصد) باتری لپ‌تاپ باید تعویض شود. باتری‌ها از نظر تعداد خانه‌های ذخیره (cell) نیز انواع گوناگونی دارند. باتری‌های سه و چهار خانه ظرفیت نگهداری شارژ کمتر و انواع شش و 9 خانه در مقایسه با آنها از ظرفیت نگهداری شارژ و زمان دوام شارژدهی بیشتری برخوردارند. اما باتری‌های 6 و 9 خانه وزن سنگین تری دارند و حمل و نقل لپ‌تاپ را مشکل می‌کنند. البته ما انتظار داریم که شرکت‌های تولیدکننده لپ‌تاپ راه‌های مؤثرتری را برای مدیریت انرژی باتری و نگهداری و طولانی ساختن عمر باتری لپ‌تاپ‌ها ابداع کنند.


باتری لپ‌تاپ و نرم‌افزار

ویندوز 8 مایکرو سافت یکی از سیستم عامل‌هایی است که از بهترین تعامل با باتری لپ‌تاپ‌ها برخوردار است. اگر لپ‌تاپی از انواع مرغوب داشته باشید که بدون به برق زدن بتوانید یک هفته بر پایه باتری از آن استفاده کنید، با داشتن ویندوز 8 هر سیکل افت انرژی و شارژ نگهداشتن باتری آن باید دو تا سه هفته طول بکشد. با این حساب ده سال طول می‌کشد تا عمر باتری لپ‌تاپ به سر برسد و آن زمان است که نیاز پیدا می‌کنید آن را تعویض کنید. برخی لپ‌تاپ‌ها برای حفظ طول عمر باتری افزارهای خاصی را نیز همراه دارند که پس از پر شدن باتری به‌طور خودکار عمل شارژ را متوقف و سلامت آن را تضمین می‌کنند. البته با این‌گونه نرم‌افزارها می‌توان مقدار شارژ باقیمانده و وضع سلامت باتری لپ‌تاپ را مانیتور کرد. یکی از این نوع نرم‌افزار‌های که در لپ‌تاپ‌های قدیمی مک استفاده می‌شد، Coconut Battery نام دارد. برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی هم نرم‌افزار Batterybar را داریم. نرم‌افزار HWmonitor مقدار دقیق وات ساعت (Whr) شارژ باقیمانده باتری لپ‌تاپ را نمایش می‌دهد. نرم‌افزار مدیریت قدرت لنووو (Lenovo power management) تنها نرم‌افزاری است که زمان دقیق به پایان رسیدن عمر لپ‌تاپ و جایگزین کردن آن با باتری جدید را نشان می‌دهد. این نرم‌افزار مستقیما افت انرژی باتری در فرایندهای بیکاری (idle) را محدود کرده و هنگام نیاز موج اضافی از انرژی را برای دستگاه فراهم می‌سازد. به این ترتیب نرم‌افزار مدت زمان کار باتری لپ‌تاپ بر پایه باتری را طولانی می‌کند. نرم‌افزار مدیریت قدرت لنووو تعداد چرخه شارژ (cycle) باتری را حدود 80 تا 90 چرخه شارژ نشان می‌دهد و در صد افت باتری را نیز تقریبا به صورت دقیق نشان می‌دهد.


جمع‌بندی

شاید برای خیلی از کاربرها جدا کردن و اتصال مکرر باتری لپ‌تاپ کار مضحکی باشد و هر دفعه شارژ کردن لپ‌تاپ پیش از خروج از منزل و محل کار امری مشکل به نظر بیاید، اما راه‌هایی که ذکر کردیم بهترین روش‌های طولانی‌کردن عمر باتری لپ‌تاپ است.




تاریخ : دوشنبه 92/3/6 | 12:42 عصر | نویسنده : مهدی

ثبت خاطرات به وسیله صداها شاید به ماندگاری فیلم ها نباشد اما طور دیگری اثر گذار است. این نرم افزار قدرتمند توانایی ضبط صداها را از انواع ورودی ها دارا بوده و می تواند با کیفیتی بسیار بالا صداها را ضبط کند. 

 Ultra Audio Recorder   امکان ضبط از انواع میکروفون ها ، TV Card ها ، رادیوهای اینترنتی و در کل هرآنچه که شنیده می شود را دارد. صداهای زنده ضبط شده با این نرم افزار قابلیت ذخیره سازی با فرمت دلخواه را دارند که با توجه به استفاده از فایل خروجی کاربر باید فرمت دلخواه و کیفیت را انتخاب کند. این ابزار سبک به سادگی قابل استفاده بوده و به راحتی می توان از تمامی امکانات آن استفاده نمود. تعیین کیفیت ضبط قبل از شروع کار بوده و به این دلیل می توان در همان ابتدای امر تعیین کرد که کیفتی خروجی و ضبط صداها چه میزان باشد.

 

قابلیت های کلیدی نرم افزار Ultra Audio Recorder:

- قابلیت ضبط صداها با کیفیت دلخواه

- امکان ذخیره سازی با فرمت دلخواه

- سازگاری با انواع ورودی ها

- قابلیت ضبط صداهای اینترنتی از جمله رادیوها

- امکان تبدیل نوارکاست ها به صداهای دیجیتالی رایانه ای

- سهولت در استفاده از نرم افزار

- حجم پائین و نصب سریع و آسان

- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب 7

- و ...

 

حجم فایل: 7.03 مگابایت



تاریخ : دوشنبه 92/3/6 | 12:39 عصر | نویسنده : مهدی

PhotoCrypt Pro   نرم افزار کم حجم و پرکاربردی است که می تواند عکس های شخصی رایانه شما را رمز گذاری و خیال شما را راحت کند.

 
 


این برنامه از فرمت‌های عکس JPEG, BMP, PNG, EMF, EXIF, ICON, GIF, TIFF, WMF   پشتیبانی می‌کند . از قابلیت‌های مهم دیگر این برنامه پشتیبانی نامحدود از فایل‌های صوتی و ویدئویی می باشد.

 




 

قابلیت های کلیدی نرم افزار PhotoCrypt Pro:

- پسورد گذاری بر روی عکس های دیجیتالی

- پشتیبانی از فرمت های عکس JPEG, BMP, PNG, EMF, EXIF, ICON, GIF, TIFF, WMF

- پشتیبانی نامحدود از فایل‌های Audio و Video

- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز

- و ...

 




تاریخ : دوشنبه 92/3/6 | 12:34 عصر | نویسنده : مهدی

نرم افزار اجرایی فایل های مالتی مدیا زیادی وجود دارد انتخاب یکی از آنها کار دشواری به نظر می رسد، نرم افزاری که عین کارایی بالا، حجم پایین داشته و قادر به پخش اکثر فرمت ها هم باشد.

همانطور که می دانید نرم افزارهای زیادی مثل: Power DVD، windows media player وجود دارد اما مهم ترین مشکل آنها حجم سنگین آنها و سازگار نبودن با اکثریت فرمت ها است.

 

 

اما با ارائه نسخه های اولیه نرم افزار KMPlayer توسط این کمپانی به رفع این موانع اقدام شد اما این نسخه ها نیز دارای ایرادتی  بود.

اکنون نسخه ی جدیدی توسط این شرکت ارائه شده که علاوه بر رفع مشکلات و موانع دارای سه قابلیت مهم است:

1-قابلیت نمایش فریم های فیلم یا ویدئو در حال پخش: این ویژگی که تا پیش از این در هیچ پلیری استفاده نشده بود توسط این شرکت ارائه شده که خیلی مفید و قابلیت چشم گیری است.

2-پشتیبانی از فرمت های نادر و کمیاب: دومین ویژگی که همان پشتیبانی از فرمت خاص است نسخه از نرم افزار حتی قابلیت پخش فرمت های خاص زیرنویس نیز می باشد.

3-پخش سه بعدی: سومین و بارزترین ویژگی این نسخه پخش سه بعدی به صورت اتوماتیک و بدون هیچ نوع تغییر است.

برای دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید ...

 download 






  • دانلود فیلم