سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : سه شنبه 92/3/28 | 8:15 عصر | نویسنده : مهدی

یکی از بارزترین تفاوت های ویندوزهای 64 بیتی نسبت به نوع 32 بیتی آن این است که در ویندوزهای 64 بیتی می توانید حجم بیشتری از اطلاعات را پردازش کنید تا بتوانید کارهای سنگینی را انجام دهید.

میزان رم مورد نیاز:

 اگر از یک سیستم 32 بیتی دارید می توانید از رم 4 گیگا بایت استفاده کنید که البته این مقدار هیچ وقت در ویندوز XP استفاده نمی شود.
 اما دانستن این نکته نیز جالب است که در سیستم 64 بیتی هیچ محدودیتی برای استفاده از رم وجود ندارد.
 ویندوز من 64 بیتی است یا 32 بیتی؟
ویندوز های قدیمی تر از XP حتما 32 بیتی هستند اما اگر از ویندوز XP ویندوز سرور استفاده می کنید می توانید  از منوی START گزینه RUN  را انتخاب کنید و در کادر مربوط عبارت DXDIAG.را تایپ کنید در پنجره باز شده و  در مقابل عبارت operating system میزان 64 یا 32 بیتی بودن سیستم شما نوشته شده است.
 در مورد ویندوز7 می توانید با کلیک راست روی my computer و انتخاب گزینه properties در قسمت system type ، 32 یا 64 بیتی بودن ویندوز خود را مشخص کنید.
آیا درایو مناسب برای ویندوز 64 بیتی را دارم؟
بهترین کار برای اینکه متوجه شوید درایو مورد نظر را دارید یا نه استفاده از سایت سازنده قطعه سخت افزاری استT همچنین شرکت مایکروسافت برنامه بسیار کوچک برای ویندوز 7 با عنوان windows7 upgrade advisor را معرفی کرده است که می توانید با دانلود آن را سایت مایکروسافت متوجه شوید که آیا کامپیوتر شما برای نصب ویندوز 64 بیتی شرایط لازم را دارد یا نه!
سرعت اجرای برنامه ها در ویندوز 64 بیتی یا 32 بیتی؟
به طور کلی سرعت اجرای برنامه های 32 بیتی در ویندوز 64 بیتی کمتر است چرا که از یک برنامه واسط به نام wow64 استفاده می کنید اما با داشتن  یک رم بالا سرعت شما هم بیشتر می شود.
 آیا برنامه های 32 بیتی در ویندوز 64 بیتی اجرا میشود؟
پاسخ این سوال مثبت است چرا که نرم افزار wow64 این کار را برای شما انجام می دهد wow64  یک نرم افزار شبیه ساز است که برنامه های 2 بیتی را اگر دارای فاکتورهای مورد نیاز wow64 باشند در ویندوز 64 بیت هم اجرا می کند.



  • دانلود فیلم